RSS

Tuesday, January 19, 2010

Catatan ambang peperiksaan

Assalamualaikum

Alhamdulillah.Segala puji selayaknya untuk Allah.Sebentar tadi saya rasa sakit.Sekarang sudah sihat.Tadi saya rasa sedih,Alhamdulillah sekarang rasa lebih bersemangat.

BERKAT DOA EMAK AYAH

Saya percaya doa yang paling mustajab untuk diri saya sekarang ini ialah doa kedua ibu bapa saya sendiri.Bekait semula dengan tajuk entri yang lepas 'birru walidain'.Sekejap sahaja Allah uji saya dengan menarik nikmat kesihatan.Kini sudah dikembalikan semula pinjaman nikmat tersebut.

Saya hantar masej pada mak dan ayah.Bukan untuk risaukan mereka.Tetapi untuk memohon doa.Berkatnya doa orang yang paling dekat dengan kita.Cepat betul Allah kabulkan permintaan saya.Alhamdulillah.Terima kasih mak dan ayah,kerana menjadi insan yang kupanggil 'mak' dan 'ayah'.Terima kasih juga buat sahabat-sahabat yang mendoakan.


USAHA,USAHA JUGA.

Dahulu saya agak malas makan ubat apabila sakit.Mahu membina antibodi diri yang lebih kuat kononnya.Ya,memang dari segi saintifik fakta itu ada.Terlalu bergantung pada ubat kadang kala memberi kemudaratan kepada diri sendiri.(benarkah kenyataanku wahai sahabat2 se'medic'ku?)

Namun,satu pengajaran yang ingin saya kongsikan dalam insiden ini ialah kita mesti mencari musabbab untuk membolehkan sesuatu taqdir Allah berlaku.Tugas kita sebagai hamba adalah memberikan yang terbaik dalam setiap pekerjaan yang dilakukan.Nasib baiklah Allah rahsiakan suratan yang tertulis untuk kita.Kalau tidak pasti kita akan selalu bermuram duka,sedih atas suratan yang tidak diimpikan.Biarlah ia menjadi rahsia Allah,supaya kita menganggap setiap yang berlaku dalam diri kita PASTI ADA HIKMAHNYA.Terima kasih ya Allah kerana menyimpannya dari pengetahuan kami.

Mencari hikmah dalam setiap perkara~

2 comments:

Hafzi said...

Patutlah ada orang tersipu-sipu masa ustaz terangkan tentang ubat malam td haha

Hafzi said...
This comment has been removed by the author.