RSS

Sunday, June 28, 2009

the first TAG

Assalamualaikum

Ini kali pertama saya respond pd tag org.Kekok juga rasanya.Sibuk bertanyakan pada k yana mcmn cara nak balas tag org ni.maklumlah masih lagi kanak2 yang sibuk menghisap jari dlm dunia blog ni=0...

tidak rugi belajar tambh2 lg yang bermanfaat.mari belajar menjadi aktivis blog.
Hehe~







I- Copy award di atas untuk diletakkan di blog anda.


II- Nyatakan 5 fakta menarik tentang pemberi award ini

1.Ami adalah salah seorang ahli persatuan doktor2 cumells tak berdaftar..tak ingt dilantik sbg apa..mungkin leh wat vote nnti ^-*.

2.pemilik blg tanpa lalang mahupun rumput nan panjang.means regularly updated la.

3.unpredictable,namun kebaikan n kelebihannya saya yakini..namapun 'lebih' mestilah sukar didapati pd diri org lain.lalala~

4.Ada pndngn+stand tersendiri.tp cam akn diamkan je kot pndptnya ataupun blh diketahui melalui blog...

5.Ada cerita dalam kehidupannya tersendiri.ya,dalam dunia ni kalo blh kita mahu berjaya dalam semua bidang.apa yang lebih penting bukan peperiksaan ciptaan manusia..tetapi peperiksaan kehidupan+ nilaiannya di negeri abadi sana.


III- Setiap blogger mesti menyatakan 10 fakta/hobi diri sendiri sebelum memilih penerima award seterusnya.

1.hurm...susahnya nak explainkan pasal diri sendiri.mudah terasa panas dan mudah juga disejukkan.cuba buat2 tak tahu dgn apa yang terjadi biarpun tersentuh jgk sbnarnya.tapi sapelah kita ni nak main kecik2 hati kan.

2.anak ke4 drpd 7 org adik beradik.yg tengah2.kata org sy ni manja.cam xrasa lak.tapi bila dah ramai yg ckp camtu mmg betul la kot.bukan ape...syg pd keluarga.sbb darah mereka ada mengalir dlm tubuh saya.saya bukan hanya mahu bersama mereka di dunia,tapi mahu menjadi satu keluarga di syurga dia.Ya Allah kabulkan permintaanku ini~

3.Adoi..smpai sepuluh fakta nak kena piqiaq nih..erm..mmg dah bercita nak belajo medic di timur tengah..bila dah terjun dlm bidang nih,kalo diberi pilihan semula tuk amik bidang apa,sy TETAP memilih medic...dan kalo perlu isi borang JPA semula,MESIR tetap menjadi pilihan..bukan mesir atau jordan,tapi MESIR..wow sygnya saya pd mesir

4.Tidak sukakan paksaan dan arahan.namun kalo itu satu arahan yang baikdn dr yg selayaknya,perlu dipatuhi walaupun memberontak dalam hati.yang

5.Sukakan org yang mudah tersenyum+bermanis muka dgn org lain.

6.Selalu buat lawak walaupun Nabi dah pesan jgn bagi org gelak(sronok+lagha sgt).tolong jangan biarkan saya menjadi sahabat yang melalaikan.

7.Sukakan kebersihan dn kecantikan naturally

8.Mahu menjadi pakar sakit puan dalam masa yang terawal.wpun minat masih in progress utk dipupuk...biarpun sy xamik lg subjek O&G.sbb saya nak tlg saudara sejantina saya.kalo sy sendiri pun tdk mahu dsentuh oleh mereka yang tdk selayaknya.

9.Sejak akhir2 ni semakin minat mengikuti perkembangan politik tanahair.waktu peperiksaan ketika kemelut perak masih menjadi isu hangat....penat2 belajo sy akan bukak lap top dan hidangan berita menjadi santapan yang mengenyangkan+menaikkan smgt..sehinga selalu sahaja melekakan pula...huh..berita pun blh jadi hiburan.pelik betul.(Ya Allah lindungi kami dr kejahatan yang tersembunyi).

10.eh seronok menaip dah smpai 10 rupanya.yang terakhir....saya mahu menjadi seperti Salehuddin al Ayyubi.Hobinya adalah memperkatakan tentang JIHAD.siapa yang bercerita tentang jihad maka itulah sahabatnya.saya tidak mahu hidup sia2 di dunia ini.katalah tentang JIHAD bersama saya.


Alamak ami...baru sedar ada jgk point2 yg mcm harapan...tapi blh dikira fakta la kan...hehe..ye la cita2 dlm diri saya,kiranya fakta ttg diri la kan..ehehe

Terima kasih kerana memberi peluang semanis ini..salam dari bumi anbiya'.doakan kejayaanku+sahabat2 di sni

Selamat berehat+memanfaatkan cuti di medan perjuangan bumi Malaysia.Khas buat ami ters***ng




4 comments:

kawa-i ippo said...

kejap..tiada kaitan ngn pos..ngapain nama saya koknye begitu..kenapa kekasihku seru???????

dabei said...

hahaha...ye la kamulah kekasihku yang saya seru...muahahaha...alamak xbangge kah?

kawa-i ippo said...

aaaaaaaaaaaaa....bangga sedikit...:P

Ami Farhani MNA said...

salam.
sori sgt lambat respon
takde internet sebenarnye
ni baru ade peluang nk on9
:) hmm
thanx sgt2
serius terharu sbb natrah buat tag ni

luv u

tp tentang saya tu bila baca, kena fikir lama jugak.. "eh yeke aku camtu?"

huhu

10fakta ttg natrah tu buat sy lebih kenal natrah..lame kite tak bermesra kan?

k..tke cre