RSS

Tuesday, September 11, 2007

Ahlan wasahlan ya Ramadhan Al mubarak

salam~saat ni ak sedg dengar lagu inteam-PEMERGIANMU...cerita ttg saat2 akhir hayat junjungan besar Nabi Muhammad sallallahu`alaihiwasallam...2warisan abadi kau tinggalkan, wahai kekasihku..ah..andai aku dapat pegang kuat dgn kedua2 warisan ini,nescaya akulah manusia paling bahagia di dunia..namun aku patut rasa malu sendiri dgn diriku kala ini...astaghfirullahal'azim

Ramadhan yg bakal menjelma....aku sgt berharap mnjadi titik perubahan aku,keluarga,sahabat2,dn semua mukmin amnye...betul2 mendidik jiwa..betul2 menjadi bulan tarbiyyah yg akan memperbaiki segala kelemahan jiwa hamba2 ini......masa utk sepenuhnya melipatgandakan ketaqwaan kepada Allah Ar Rahim..semoga janji kami dalam setiap kali solat 'innasolati wanusuki wamahyaya wamamati LILLAHIROBBIL'ALAMIN'dikotakan dan dizahirkan dengan perbuatan..

kene tepat waktunya aku sedg dengar lagu ttg ayah pulak~di pondok kecil......saat itu ayah memanggilku utk duduk disisinya...bersama mak dlm bilik hijau itu..nyata mrk ingin mengbiskan masa bersamaku,menatap puas2 wajahku sblm aku berangkat kembali ke Mesir sabtu ini i(nsyaAllah)..esp ayah..ak jgk ada menyatakan hasratku utk tdk balik pd musim cuti akan dtg..dgn senang hati ayah membenarkan.dr mak mmg dah lama dah..aku sgt2 bersyukur..krn terus terang aku katakan mak dan ayah yg bernama zainora dan ahmad kamil itu mmg tulg kekuatan aku sepanjang perjuanganku .terutama saat2 bnyk rungutan,ketidakselesaan dn dugaan2 yg menimpa kat bumi kinanah itu..aku tersangat yakin bahawa itu semua berkat doa mak,ayah,adik beradik yg lain...YaAllah jgn kau jdkan nikmat ini sbg btk istidraj terhdp kami..selamanya Yaallah..pelihara dn didiklah kami menjadi hamba2Mu yg soleh dn bertaqwa

aku jga bersyukur hari ni aku selesai tunaikan hakku pd mereka yg patut.cg2,lecturers.kawan2...wpun xsume...mn yg dpt je la..ALHAMDULILLAH

0 comments: